Black Magic Woman voor anker bij de EA1

Nou daar lig ik dan. Omdat de wind enorm afnam bij de EA1, en voor de wind naar de NEK ( sport G), me geen goed plan leek,ben ik hier gestopt. Elly van de Deinumeid zei dat het een drama was, en de NEK is niet verlicht. Dat wordt zoeken daar.

 

 

 

Bijzonder hoor, normaal verzin je het niet om midden op de plas op een rechte lijn van Lelystad naar Hoorn te gaan ankeren. In ieder geval merk ik het wel als het gaat waaien en kan ik zwaaien naar wie er voorbij varen als het eenmaal licht is.
Bizar hier. Het klotst zachtjes tegen de romp. Het rondschijnend toplicht wiegt heen en weer. De AIS is de echte waarschuwer voor de scheepvaart.
Er schuiven rode lichtjes langs. De geankerde vloot is ook gaan varen. Ik noteer 7 knoop wind , zo slecht wordt hun rak naar de NEK niet. Maar goed ik moet toch 7 uur wachten. De stopwatch staat op 50.31 min vanaf de aankomst bij de boei. Te vroeg starten gaat me nooit meer gebeuren. (5 min te vroeg weg kostte me vorig jaar de Overall overwinning. Mijn enige troost is dat ik dat in elk geval weet)
Het is een voorrecht om hier te mogen liggen, op mijn eigen boot terwijl we bezig zijn met een spelletje…. er zijn er veel op de wereld die het met minder moeten doen….decadent afzien zeg maar, ja daar moet je niet te veel bij stil staan.
De windmeter geeft nu 8 aan uit 135 graden. Toch te vroeg gegaan? Zal weinig uitmaken met 8 knoop ruim aan de wind is de code 0 al bijna te groot en had ik op een high aspect fok net zo hard gelopen.
Alleen als het nu vet gaat waaien dan lig ik hier niet best. Nou ja ik kan altijd terug naar Enkhuizen varen. Eigenlijk best een goed idee, is maar een uur varen. Anderzijds hier kan ik het weer goed volgen en wie weet kan ik toch zaterdag avond toch nog gezellig in Lelystad liggen.
Er schuift weer een rood lampje langs.
Om 1.08 uur lig ik. Ik wil lekker zeilen. Wind 7.5 ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Nu toch maar even slapen. De meter tikt 9 kn aan. Je kunt je haast niet voorstellen dat dat straks helemaal gebeurd zou zijn. Ik strijk de code 0 nog maar even voor die begint te klapperen.

 

 

Behouden vaart aan een ieder!

Harris
69AE1F40-8A4D-4EA2-93FB-53390FE8D293